-Submitter Name-----------------Sarah Gabrielle Baron and Constantine Kritsonis--------------------------------------------------Ratification Vote results: Adopted-------------------------------------Proposal----------- Change Article 8 to read:
- A General Meeting shall be virtual or a hybrid of in-person and virtual. All General Meetings will
- allow for online attendance, online participation and online voting.
- Replace Article 8.2 with the following:
- A quorum shall be two hundred (200) Members present at a General Meeting who are in good standing,
- representing at least two regions, as defined in the Bylaws.
- Change Article 8.3 to read:
- General Meetings shall be held at least once per calendar year. General Meetings shall occur within
-three-hundred and sixty-five (365) days of the previous General Meeting.- Change Bylaw 4.1 to read:
- Calling of General Meetings:
- Change Bylaw 4.1.1 to read:
- The General Meeting of Members may be called by the Federal Council by majority vote. Federal
- Council may establish the location and the date of the meeting.
- Change Bylaw 4.2.1 to read:
- General Meetings may also be called by:
- Change Bylaw 4.2.1.2 to read:
- Federal Council by a majority vote of Council members voting.
- Replace Bylaw 4.4.1 with the following:
- Votes cast by internet means shall be counted in real time. Votes shall be conducted by a process
- where the authenticity of the vote can be verified.
-Objective------------ To enable a virtual attendance option at General Meetings. This enables participation by Members who
- would otherwise not be able to attend. To increase the frequency of General Meetings to a minimum of
- one per year.
-Benefits----------- Strengthens participatory democracy within the GPC by enabling more Members to participate in Party
- decisions. As Greens, we strive to make participation affordable, accessible, and carbon neutral.
-Supporting Comments from Submitter------------------------------------- As the COVID-19 pandemic continues to place limits on in person gatherings, virtual general meetings
- in large organizations are becoming more common. For example, several Canadian credit unions and
- banks have geared up for holding virtual Annual General Meetings.
- The Green Party of Canada has previously held an online special General Meeting successfully (OSGM
- 2016).
- The tradition of holding biennial general meetings or conventions is shared by most Canadian
- political parties. The driver for this limited frequency has to do with the logistics and cost of
- holding these conventions, which historically have been held in person. However, other national
- Green parties (for example, the Green Party of Aotearoa New Zealand) conduct virtual Annual General
- Meetings.
- As Greens, we strive to make participation affordable, accessible and carbon neutral.
-Green Value(s)----------------- Participatory Democracy
-Relation to Existing Policy------------------------------This proposal would rescind, replace, and/or amend sections of Article 8 and Bylaw 4.
Français
- Auteurs
- -------
- Sarah Gabrielle Baron et Constantine Kritsonis
- Proposition
- -----------
- Modifier l'article 8 comme suit :
- Une assemblée générale sera virtuelle ou hybride entre une assemblée en personne et une assemblée
- virtuelle. Toutes les assemblées générales permettront la présence, la participation et le vote en
- ligne.
- Remplacer l'article 8.2 par ce qui suit :
- Le quorum est de deux cents (200) membres présents à une assemblée générale. Ces 200 membres doivent
- être en règle et représenter au moins deux régions.
- Modifier l'article 8.3 comme suit :
- Les assemblées générales se tiennent au moins une fois par année civile. Les assemblées générales
- doivent avoir lieu dans les trois cent soixante-cinq (365) jours suivant l'assemblée générale
- précédente.
- Modifier l'article 4.1 comme suit :
- Convocation des assemblées générales :
- Modifier le règlement 4.1.1 pour qu’il se lise comme suit :
- L'assemblée générale des membres peut être convoquée par le Conseil fédéral par un vote majoritaire.
- Le Conseil fédéral peut fixer le lieu et la date de l'assemblée.
- Changer le règlement 4.2.1 pour qu’il se lise comme suit :
- Les assemblées générales peuvent également être convoquées par :
- Modifiez le règlement 4.2.1.2 pour qu'il se lise comme suit :
- Le Conseil fédéral par un vote majoritaire des membres du Conseil votant.
- Remplacer le règlement 4.4.1 par le suivant :
- Les votes exprimés par Internet seront comptés en temps réel. Les votes doivent être effectués selon
- un processus permettant de vérifier l'authenticité du vote.
- Objectif
- --------
- Permettre une option de participation virtuelle aux assemblées générales. Cela permet la
- participation de membres qui, autrement, ne seraient pas en mesure d'y assister. Augmenter la
- fréquence des assemblées générales à un minimum d'une par an.
- Avantage
- --------
- Renforce la démocratie participative au sein du PVC en permettant à davantage de membres de
- participer aux décisions du Parti. En tant que Verts, nous nous efforçons de rendre la participation
- abordable, accessible et carboneutre.
- Commentaires d’appui de l’auteur.e
- ----------------------------------
- Comme la pandémie de COVID-19 continue de limiter les rassemblements en personne, les assemblées
- générales virtuelles dans les grandes organisations sont de plus en plus courantes. Par exemple,
- plusieurs coopératives de crédit et banques canadiennes se sont préparées à tenir des assemblées
- générales annuelles virtuelles.
- Le Parti vert du Canada a déjà tenu avec succès une assemblée générale spéciale en ligne (OSGM
- 2016).
- La tradition de tenir des assemblées générales ou des congrès bisannuels est partagée par la plupart
- des partis politiques canadiens. Le moteur de cette fréquence limitée est lié à la logistique et au
- coût de la tenue de ces congrès qui, historiquement, ont été organisés en personne. Cependant,
- d'autres partis verts nationaux (comme le Parti vert de Nouvelle-Zélande) organisent des assemblées
- générales annuelles virtuelles.
- Valeur(s) Vertes
- ----------------
- Démocratie participative
- Lien avec la politique actuelle
- -------------------------------
- Cette proposition annulerait, remplacerait et/ou modifierait des sections de l'article 8 et du
- règlement 4.
- +Proposal:
- Change Article 8 to read:
- A General Meeting shall be virtual or a hybrid of in-person and virtual. All General Meetings will
- allow for online attendance, online participation and online voting.
- Replace Article 8.2 with the following:
- A quorum shall be two hundred (200) Members present at a General Meeting who are in good standing,
- representing at least two regions, as defined in the Bylaws.
- Change Article 8.3 to read:
- General Meetings shall be held at least once per calendar year. General Meetings shall occur within
- +15 months of the previous General Meeting.
- Change Bylaw 4.1 to read:
- Calling of General Meetings:
- Change Bylaw 4.1.1 to read:
- The General Meeting of Members may be called by the Federal Council by majority vote. Federal
- Council may establish the location and the date of the meeting.
- Change Bylaw 4.2.1 to read:
- General Meetings may also be called by:
- Change Bylaw 4.2.1.2 to read:
- Federal Council by a majority vote of Council members voting.
- Replace Bylaw 4.4.1 with the following:
- Votes cast by internet means shall be counted in real time. Votes shall be conducted by a process
- where the authenticity of the vote can be verified.
- +Objective:
- To enable a virtual attendance option at General Meetings. This enables participation by Members who
- would otherwise not be able to attend. To increase the frequency of General Meetings to a minimum of
- one per year.
- +Benefits:
- Strengthens participatory democracy within the GPC by enabling more Members to participate in Party
- decisions. As Greens, we strive to make participation affordable, accessible, and carbon neutral.
- +Supporting Comments from Submitter:
- As the COVID-19 pandemic continues to place limits on in person gatherings, virtual general meetings
- in large organizations are becoming more common. For example, several Canadian credit unions and
- banks have geared up for holding virtual Annual General Meetings.
- The Green Party of Canada has previously held an online special General Meeting successfully (OSGM
- 2016).
- The tradition of holding biennial general meetings or conventions is shared by most Canadian
- political parties. The driver for this limited frequency has to do with the logistics and cost of
- holding these conventions, which historically have been held in person. However, other national
- Green parties (for example, the Green Party of Aotearoa New Zealand) conduct virtual Annual General
- Meetings.
- As Greens, we strive to make participation affordable, accessible and carbon neutral.
- +Green Value(s):
- Participatory Democracy
- +Relation to Existing Policy:
- +This proposal would rescind, replace, and/or amend sections of Article 8 and Bylaw 4.
Français
- Auteurs
- -------
- Sarah Gabrielle Baron et Constantine Kritsonis
- Proposition
- -----------
- Modifier l'article 8 comme suit :
- Une assemblée générale sera virtuelle ou hybride entre une assemblée en personne et une assemblée
- virtuelle. Toutes les assemblées générales permettront la présence, la participation et le vote en
- ligne.
- Remplacer l'article 8.2 par ce qui suit :
- Le quorum est de deux cents (200) membres présents à une assemblée générale. Ces 200 membres doivent
- être en règle et représenter au moins deux régions.
- Modifier l'article 8.3 comme suit :
- Les assemblées générales se tiennent au moins une fois par année civile. Les assemblées générales
- doivent avoir lieu dans les trois cent soixante-cinq (365) jours suivant l'assemblée générale
- précédente.
- Modifier l'article 4.1 comme suit :
- Convocation des assemblées générales :
- Modifier le règlement 4.1.1 pour qu’il se lise comme suit :
- L'assemblée générale des membres peut être convoquée par le Conseil fédéral par un vote majoritaire.
- Le Conseil fédéral peut fixer le lieu et la date de l'assemblée.
- Changer le règlement 4.2.1 pour qu’il se lise comme suit :
- Les assemblées générales peuvent également être convoquées par :
- Modifiez le règlement 4.2.1.2 pour qu'il se lise comme suit :
- Le Conseil fédéral par un vote majoritaire des membres du Conseil votant.
- Remplacer le règlement 4.4.1 par le suivant :
- Les votes exprimés par Internet seront comptés en temps réel. Les votes doivent être effectués selon
- un processus permettant de vérifier l'authenticité du vote.
- Objectif
- --------
- Permettre une option de participation virtuelle aux assemblées générales. Cela permet la
- participation de membres qui, autrement, ne seraient pas en mesure d'y assister. Augmenter la
- fréquence des assemblées générales à un minimum d'une par an.
- Avantage
- --------
- Renforce la démocratie participative au sein du PVC en permettant à davantage de membres de
- participer aux décisions du Parti. En tant que Verts, nous nous efforçons de rendre la participation
- abordable, accessible et carboneutre.
- Commentaires d’appui de l’auteur.e
- ----------------------------------
- Comme la pandémie de COVID-19 continue de limiter les rassemblements en personne, les assemblées
- générales virtuelles dans les grandes organisations sont de plus en plus courantes. Par exemple,
- plusieurs coopératives de crédit et banques canadiennes se sont préparées à tenir des assemblées
- générales annuelles virtuelles.
- Le Parti vert du Canada a déjà tenu avec succès une assemblée générale spéciale en ligne (OSGM
- 2016).
- La tradition de tenir des assemblées générales ou des congrès bisannuels est partagée par la plupart
- des partis politiques canadiens. Le moteur de cette fréquence limitée est lié à la logistique et au
- coût de la tenue de ces congrès qui, historiquement, ont été organisés en personne. Cependant,
- d'autres partis verts nationaux (comme le Parti vert de Nouvelle-Zélande) organisent des assemblées
- générales annuelles virtuelles.
- Valeur(s) Vertes
- ----------------
- Démocratie participative
- Lien avec la politique actuelle
- -------------------------------
- Cette proposition annulerait, remplacerait et/ou modifierait des sections de l'article 8 et du
- règlement 4.
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Conversation with Blocked user
I think in the longer term, we are looking at a continuous resolution process (CRP). A resolution could be put forward at any time and be moved stepwise through an online process to adoption. Once you lose the requirement of physical attendance, there is really no reason why 50-100 motions should all decided within a two or three day period.
There would of course be some resolutions that have to be decided at regular intervals (a budget for example). But otherwise resolutions should be considered more or less as they are proposed.
The only reason why I oppose this motion is because creating an 'online attendance platform' that integrates with in-person meetings would be very expensive. A CRP would also be expensive.
So if we are ultimately headed towards a CRP, it makes little sense to build the hybrid platform as in interim solution. This motion would commit the GPC to a high cost solution that could very quickly become redundant. Because there really is no need to squish our decision making into a rushed yearly process.
If we want to benefit from moving online, then let's move online. All of it.
Is there currently a proposal for continuous resolution process (CRP) ?
and if so, please, what is its policy Number and Title ?
Not that I am aware of. A customized continuous resolution process would require 1) resources that we do not have and 2) a culture of trust that evades us. The only way I can see us getting to a CRP is with a core of skilled, nimble and _trusted_ volunteers to make decisions and get the work done.
We would have to be willing to blend
1) Technocracy (experts, often paid; a digital security consultant among others)
2) Representative democracy (A ctte answerable to Federal Council for example)
3) Participatory democracy (final ratification by the general membership say)
...with ...
4) Sociocracy (consent-based, feedback-sensitive, agile decision-making; implemented in a set of small but interconnected semi-autonomous groups).
Getting the first three to work together would be a miracle quite frankly. We don't have enough transparency to get anywhere near the level of cooperation required. Basic information is not being shared.
The GPC needs to first enter a golden age in which everyone is willing to show their cards. A reform-minded FC would be a minimum requirement. A general membership which understands the difference between authority over the FC and ill-advised attempts to manage/supervise FC operations is also necessary. There are a lot of members who still see representative democracy as a plaything of participatory democracy. And historically at least, a lot of FCs who have made the same mistake in reverse.
Still, it is important to have hope!
Similar question to , where you state: "The Policy Development Process Committee which is composed of volunteers and Federal Council Reps has been asked to work on developing a continuous process for for member driven motions" - has been asked to work on... Asked by whom ? Presumably by FC, yes. Ought not such an initiative be triggered by a GM-approved motion / policy, even if just exploring ?
I am glad that we have a cttee looking at a CRP. It is a _big_ project. But a hybrid meeting platform is even larger and more expensive. They really do have to be developed in tandem. Otherwise the costs would quickly spiral out of control.
I only oppose this motion because it creates a separate mandate for hybrid meetings. Motions that would spend hundreds of thousands of dollars to develop tools that need to work together really should to be consolidated. We don't want to create a million dollar screwdriver and a million dollar screw only to find that the sizes don't match.
If we want hybrid meetings, great. If we want hybrid meetings + CRP, we better coordinate and produce a single mandate. Has a CRP mandate actually been create by the GM, Catherine Jones? Or is the FC just 'exploring options' at this point?
The Policy Development Process Committee which is composed of volunteers and Federal Council Reps has been asked to work on developing a continuous process for for member driven motions. This has been deferred until after the 2021 Virtual General Meeting.
Shel, there is no comprehensive motion currently for a CRP
And, yet Federal Council has recently moved forward on this initiative; didn't they ?
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