Français
- +Proposal:
- +The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and
- +corporations across Canada and internationally.
- +
- +Objective:
- +The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for
- +many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a
- +definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all
- +stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal
- +aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.
- +
- +Benefit:
- +The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business,
- +including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.
- +
- +Supporting Comments from Submitter:
- +The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which
- +there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.
- +
- +https://bcorporation.net ( https://bcorporation.net/ )
- +
- +To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80
- +points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the
- +environment.
- +
- +https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
- +
- +See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age
- +of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.
- +
- +Green Value(s):
- +
- +Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity,
- +Non-Violence.
- +
- +Relation to Existing Policy:
- +
- +Add to current GPC policy
Français
- +Proposition :
- +Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés
- +à vocation sociale au Canada et à l'étranger.
- +
- +Objectif :
- +La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la
- +raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une
- +entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche
- +d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages
- +financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces
- +entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.
- +
- +Avantage :
- +Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à
- +vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les
- +communautés où elle opère.
- +
- +Commentaires d’appui de l’auteur.e :
- +La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au
- +nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net
- +
- +Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et
- +obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur
- +personnel, la communauté et l'environnement.
- +
- +https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
- +
- +Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in
- +an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.
- +
- +Valeurs des Verts :
- +
- +Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité,
- +Non-violence.
- +
- +Relation avec la politique existante :
- +
- +Ajouter à la politique actuelle du PVC.