- Submitter Name
- --------------
- Tom Whitlam
- Proposal
- --------
- The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and
- corporations across Canada and internationally.
- Objective
- ---------
- The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for
- many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a
- definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all
- stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal
- aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.
- Benefit
- -------
- The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business,
- including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.
- Supporting Comments from Submitter
- ----------------------------------
- The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which
- there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.
- https://bcorporation.net ( https://bcorporation.net/ )
- To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80
- points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the
- environment.
- https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
- See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age
- of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.
- Green Value(s)
- --------------
- Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity,
- Non-Violence.
- Relation to Existing Policy
- ---------------------------
- Add to current GPC policy
Français
- Auteur
- ------
- Tom Whitlam
- Proposition
- -----------
- Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés
- à vocation sociale au Canada et à l'étranger.
- Objectif
- --------
- La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la
- raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une
- entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche
- d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages
- financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces
- entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.
- Avantage
- --------
- Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à
- vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les
- communautés où elle opère.
- Commentaires d’appui de l’auteur.e
- ----------------------------------
- La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au
- nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net
- Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et
- obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur
- personnel, la communauté et l'environnement.
- https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
- Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in
- an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.
- Valeur(s) Vertes
- ----------------
- Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité,
- Non-violence.
- Relation avec la politique existante
- ------------------------------------
- Ajouter à la politique actuelle du PVC.
- Submitter Name
- --------------
- Tom Whitlam
- +Ratification Vote Results: Adopted
- +----------------------------------
- +
- Proposal
- --------
- The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and
- corporations across Canada and internationally.
- Objective
- ---------
- The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for
- many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a
- definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all
- stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal
- aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.
- Benefit
- -------
- The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business,
- including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.
- Supporting Comments from Submitter
- ----------------------------------
- The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which
- there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.
- https://bcorporation.net ( https://bcorporation.net/ )
- To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80
- points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the
- environment.
- https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
- See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age
- of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.
- Green Value(s)
- --------------
- Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity,
- Non-Violence.
- Relation to Existing Policy
- ---------------------------
- Add to current GPC policy
Français
- Auteur
- ------
- Tom Whitlam
- Proposition
- -----------
- Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés
- à vocation sociale au Canada et à l'étranger.
- Objectif
- --------
- La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la
- raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une
- entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche
- d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages
- financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces
- entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.
- Avantage
- --------
- Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à
- vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les
- communautés où elle opère.
- Commentaires d’appui de l’auteur.e
- ----------------------------------
- La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au
- nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net
- Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et
- obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur
- personnel, la communauté et l'environnement.
- https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
- Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in
- an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.
- Valeur(s) Vertes
- ----------------
- Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité,
- Non-violence.
- Relation avec la politique existante
- ------------------------------------
- Ajouter à la politique actuelle du PVC.