- Submitter Name
- --------------
- Elvin Kao
- Proposal
- --------
- Be it resolved that the Green Party of Canada advocates for the disentanglement of trade with, the
- reduction of economic dependency from, and the implementation of multilateral restrictive measures
- against authoritarian states where evidence confirms gross and systematic violations of
- International Human Rights Law (IHRL).
- Objective
- ---------
- To develop Canada’s political leverage and economic independence on our approach to relations with
- countries that have demonstrated major human rights violations and deep economic ties with Canada.
- Benefit
- -------
- Reduce the effects of coercive diplomacy on Canada, thereby strengthening our ability to safeguard
- our values on democracy and human rights both at home and abroad.
- Supporting Comments from Submitter
- ----------------------------------
- China is Canada’s second largest trading partner after the U.S. British think tank Henry Jackson
- Society warned in a report that members of the Five Eyes intelligence alliance (Australia, Canada,
- New Zealand, U.K., U.S.) were strategically dependent on China in 831 categories of goods, including
- in critical industries such as communications, energy, transport systems, and information
- technology. Canada is strategically dependent on China for 367 categories of goods. 83 of these have
- applications in critical national infrastructure.
- Saudi Arabia is Canada's 17th largest trading partner, and is Canada's second largest export market
- in the Middle East. Originally negotiated in 2014, the Canadian government renegotiated the $14
- billion agreement in early 2020 to continue the sale of light-armoured vehicles (LAVs) to Saudi
- Arabia, citing that cancellation would have meant penalties up to the full value of the agreement,
- along with thousands of Canadian jobs in southwestern Ontario and across the defense industry supply
- chain. Both the Auditor General and UN Human Rights Council subsequently found the export of LAVs to
- Saudi Arabia carries significant human rights concerns.
- Rogers, James. Breaking the China supply chain: How the ‘Five Eyes’ can decouple from strategic
- dependency. Henry Jackson Society, May 2020,
- henryjacksonsociety.org/wp-content/uploads/2020/05/Breaking-the-China-Chain.pdf
- Chase, Steven. Crown company responsible for Saudi combat vehicle deal failed to screen for human
- rights risks: Auditor-General. The Globe and Mail, July 8, 2020
- Chase, Steven. Canada is fuelling war in Yemen with arms sales, UN report says. The Globe and Mail,
- September 9, 2020.
- Green Value(s)
- --------------
- Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity, Non-Violence.
- Relation to Existing Policy
- ---------------------------
- Add to current GPC policy.
Français
- Auteur
- ------
- Elvin Kao
- Proposition
- -----------
- Qu’il soit résolu que le Parti vert du Canada préconise le désarrimage du commerce avec les États
- autoritaires, la réduction de la dépendance économique à leur égard et la mise en œuvre de mesures
- restrictives multilatérales contre les États autoritaires lorsque des preuves confirment des
- violations flagrantes et systématiques des droits de la personne.
- Objectif
- --------
- Développer l’influence politique et l’indépendance économique du Canada en modifiant notre approche
- des relations avec les pays qui bafouent les droits de la personne et qui ont des liens économiques
- profonds avec le Canada.
- Avantages
- ---------
- Réduction des effets de la diplomatie coercitive sur le Canada, renforçant ainsi notre capacité à
- préserver nos valeurs de démocratie et de droits de la personne, tant au pays qu’à l’étranger.
- Commentaires d’appui de l’auteur.e
- ----------------------------------
- Après les États-Unis, la Chine est le deuxième partenaire commercial du Canada. Le groupe de
- réflexion britannique Henry Jackson Society a averti dans un rapport que les membres du Groupe des
- cinq, l’alliance de renseignement Five Eyes (Australie, Canada, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni,
- États-Unis) étaient stratégiquement dépendants de la Chine pour 831 catégories de biens, y compris
- dans des secteurs critiques comme les communications, l’énergie, les systèmes de transport et les
- technologies de l’information. Le Canada est stratégiquement dépendant de la Chine pour 367
- catégories de biens, dont 83 ayant des applications dans des infrastructures nationales
- essentielles.
- L’Arabie saoudite est le 17e partenaire commercial du Canada et le deuxième marché d’exportation du
- Canada au Moyen-Orient. En 2020, le gouvernement canadien a renégocié un accord de 14 milliards de
- dollars datant de 2014, poursuivant ainsi la vente de véhicules blindés légers (VBL) à l’Arabie
- saoudite, sous prétexte qu’une annulation aurait entraîné des pénalités pouvant atteindre la valeur
- totale de l’accord et mettre en danger des milliers d’emplois canadiens dans le sud-ouest de
- l’Ontario et dans toute la chaîne d’approvisionnement de l’industrie de la défense. Le vérificateur
- général et le Conseil des droits de la personne des Nations Unies ont par la suite estimé que
- l’exportation de VBL vers l’Arabie saoudite soulevait d’importantes préoccupations en matière de
- droits de la personne.
- Rogers, James. « Breaking the China supply chain: How the ‘Five Eyes’ can decouple from strategic
- dependency »
-. Henry Jackson Society, mai 2020,- henryjacksonsociety.org/wp-content/uploads/2020/05/Breaking-the-China-Chain.pdf
- Chase, Steven. « Crown company responsible for Saudi combat vehicle deal failed to screen for human
- rights risks: Auditor-General ».
- The Globe and Mail, 8 juillet 2020.
- Chase, Steven. « Canada is fuelling war in Yemen with arms sales, UN report says ».
- The Globe and Mail, 9 septembre 2020.
- Valeur(s) Vertes
- ----------------
- Démocratie participative, justice sociale, respect de la diversité, non-violence.
- Lien avec la politique actuelle
- -------------------------------
- Ajout à la politique actuelle du PVC.
- Submitter Name
- --------------
- Elvin Kao
- Proposal
- --------
- Be it resolved that the Green Party of Canada advocates for the disentanglement of trade with, the
- reduction of economic dependency from, and the implementation of multilateral restrictive measures
- against authoritarian states where evidence confirms gross and systematic violations of
- International Human Rights Law (IHRL).
- Objective
- ---------
- To develop Canada’s political leverage and economic independence on our approach to relations with
- countries that have demonstrated major human rights violations and deep economic ties with Canada.
- Benefit
- -------
- Reduce the effects of coercive diplomacy on Canada, thereby strengthening our ability to safeguard
- our values on democracy and human rights both at home and abroad.
- Supporting Comments from Submitter
- ----------------------------------
- China is Canada’s second largest trading partner after the U.S. British think tank Henry Jackson
- Society warned in a report that members of the Five Eyes intelligence alliance (Australia, Canada,
- New Zealand, U.K., U.S.) were strategically dependent on China in 831 categories of goods, including
- in critical industries such as communications, energy, transport systems, and information
- technology. Canada is strategically dependent on China for 367 categories of goods. 83 of these have
- applications in critical national infrastructure.
- Saudi Arabia is Canada's 17th largest trading partner, and is Canada's second largest export market
- in the Middle East. Originally negotiated in 2014, the Canadian government renegotiated the $14
- billion agreement in early 2020 to continue the sale of light-armoured vehicles (LAVs) to Saudi
- Arabia, citing that cancellation would have meant penalties up to the full value of the agreement,
- along with thousands of Canadian jobs in southwestern Ontario and across the defense industry supply
- chain. Both the Auditor General and UN Human Rights Council subsequently found the export of LAVs to
- Saudi Arabia carries significant human rights concerns.
- Rogers, James. Breaking the China supply chain: How the ‘Five Eyes’ can decouple from strategic
- dependency. Henry Jackson Society, May 2020,
- henryjacksonsociety.org/wp-content/uploads/2020/05/Breaking-the-China-Chain.pdf
- Chase, Steven. Crown company responsible for Saudi combat vehicle deal failed to screen for human
- rights risks: Auditor-General. The Globe and Mail, July 8, 2020
- Chase, Steven. Canada is fuelling war in Yemen with arms sales, UN report says. The Globe and Mail,
- September 9, 2020.
- Green Value(s)
- --------------
- Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity, Non-Violence.
- Relation to Existing Policy
- ---------------------------
- Add to current GPC policy.
Français
- Auteur
- ------
- Elvin Kao
- Proposition
- -----------
- Qu’il soit résolu que le Parti vert du Canada préconise le désarrimage du commerce avec les États
- autoritaires, la réduction de la dépendance économique à leur égard et la mise en œuvre de mesures
- restrictives multilatérales contre les États autoritaires lorsque des preuves confirment des
- violations flagrantes et systématiques des droits de la personne.
- Objectif
- --------
- Développer l’influence politique et l’indépendance économique du Canada en modifiant notre approche
- des relations avec les pays qui bafouent les droits de la personne et qui ont des liens économiques
- profonds avec le Canada.
- Avantages
- ---------
- Réduction des effets de la diplomatie coercitive sur le Canada, renforçant ainsi notre capacité à
- préserver nos valeurs de démocratie et de droits de la personne, tant au pays qu’à l’étranger.
- Commentaires d’appui de l’auteur.e
- ----------------------------------
- Après les États-Unis, la Chine est le deuxième partenaire commercial du Canada. Le groupe de
- réflexion britannique Henry Jackson Society a averti dans un rapport que les membres du Groupe des
- cinq, l’alliance de renseignement Five Eyes (Australie, Canada, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni,
- États-Unis) étaient stratégiquement dépendants de la Chine pour 831 catégories de biens, y compris
- dans des secteurs critiques comme les communications, l’énergie, les systèmes de transport et les
- technologies de l’information. Le Canada est stratégiquement dépendant de la Chine pour 367
- catégories de biens, dont 83 ayant des applications dans des infrastructures nationales
- essentielles.
- L’Arabie saoudite est le 17e partenaire commercial du Canada et le deuxième marché d’exportation du
- Canada au Moyen-Orient. En 2020, le gouvernement canadien a renégocié un accord de 14 milliards de
- dollars datant de 2014, poursuivant ainsi la vente de véhicules blindés légers (VBL) à l’Arabie
- saoudite, sous prétexte qu’une annulation aurait entraîné des pénalités pouvant atteindre la valeur
- totale de l’accord et mettre en danger des milliers d’emplois canadiens dans le sud-ouest de
- l’Ontario et dans toute la chaîne d’approvisionnement de l’industrie de la défense. Le vérificateur
- général et le Conseil des droits de la personne des Nations Unies ont par la suite estimé que
- l’exportation de VBL vers l’Arabie saoudite soulevait d’importantes préoccupations en matière de
- droits de la personne.
- Rogers, James. « Breaking the China supply chain: How the ‘Five Eyes’ can decouple from strategic
- dependency »
- +Henry Jackson Society, mai 2020,
- henryjacksonsociety.org/wp-content/uploads/2020/05/Breaking-the-China-Chain.pdf
- Chase, Steven. « Crown company responsible for Saudi combat vehicle deal failed to screen for human
- rights risks: Auditor-General ».
- The Globe and Mail, 8 juillet 2020.
- Chase, Steven. « Canada is fuelling war in Yemen with arms sales, UN report says ».
- The Globe and Mail, 9 septembre 2020.
- Valeur(s) Vertes
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- Démocratie participative, justice sociale, respect de la diversité, non-violence.
- Lien avec la politique actuelle
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- Ajout à la politique actuelle du PVC.